Op naar de kust

2 juni 2009 - Messanges, Frankrijk

30-05-2009

Le Chêne – Ganet

190 km

Deze ochtend afscheid genomen van Marga, Nol en Chip (hopelijk weet hij nog wie we zijn als we in Delft langskomen). Om de tolwegen heen belanden we in Aigueperse over mooie N-wegen. Op de camperplaats doen we een lunch en wandelen door het stadje. Het is hier behoorlijk uitgestorven. We legen de porta pottie en belsuiten terug te rijden naar het vorige stadje, waar wat meer leven te vinden is (ca. 20 km). Ook doen we inkopen bij de Carrefour. Ganet is waar we nu staan. Op het terrasje vragen we om de rekening van een biertje en een wijntje, maar worden we verkeerd begrepen; we krijgen nog een rondje. Ook niet vervelend natuurlijk..wordt je lekker tipsy van in de felle zon....! We staan op 200 meter van een circustent tegenover de boulangerie aan een pleintje waar verder geen andere campers staan. Na het eten zijn we een beetje lui en komen niet ver meer bij de camper vandaan.

31-05-2009

Ganet – Souillac

210 km

Vanochtend lekker laat wakker geworden (10:15 uur), maar we hebben toch drie maanden.....tijdens het ontbijt kunnen we kijken naar de (best wel goede) jeu de boule kwaliteiten van de circusartiesten. Doorgereden naar Lac de Caussee over nogal slingerige wegen. Toch beter controleren of de grote kast dicht is, want tijdens een scherpe bocht naar links kwam de halve inhoud naar buiten zetten. Kist kapot, maar de apparatuur van de laptop en I-pod speaker doen het gelukkig nog. Heerlijk well-done liggen worden aan het meertje. Robbert heeft nog een duik genomen. Het eigenlijke plan was om hier ook te overnachten, maar de P-plaats werd hoe later hoe rustiger. Dan zouden we alleen staan. Dus toch de dichstbij zijnde volgende camperplek gekozen waar we van de 30 campers de gemiddelde leeftijd aardig omlaag halen. Echter een veilige plek en we staan prima. Het weer wordt steeds beter en de omgeving steeds mooier. Hier zouden we best een huisje willen, maar dat is zo ver rijden voor familie....morgen trekken we echt naar het Westen richting Biarritz. Dat wordt pas bruin bakken!

01-06-2009

Souillac – Gimont

210 km

Een lange beetje saaie weg met veel rotondes bracht ons om Toulouse heen naar Gimont. Hier staan we aan een klein vissersmeertje. Campers komen en gaan hier. We zijn even het stadje ingelopen op weg naar de grote toren die uitstak boven de huizen. Helaas was het uitzichtpunt van de kerk gesloten. 's Middags hebben we aan het meertje gelegen met een biertje en een spelletje Yatzee. Na het eten worden we uitgenodigd, om bij de buren een glaasje mee te drinken. Erg gezellig en druk met een familie uit Gimont en een bevriend stel op reis uit Marokko. Ons Frans is weer wat opgehaald en hun Engels wederom. Ze zijn op weg naar een stierenvecht festival..of wij ook gingen...liever niet! En ze aten vanavond ook nog eens fois gras..die Fransen toch. Morgen zoeken we de camping op om alles weer eens op te laden.

2-06-2009

Gimont – Messanges

210 km

Via een lange rechte 200 km durende glijbaan rijden we naar Messanges. Een plaatsje boven Biarritz aan de Zuidwest kust van Frankrijk. Het zonnetje schijnt weer en het is zo'n 28 graden. We arriveren op een mooie camping Maison de la Côte waar het lekker rustig is op zo'n 1 km van het strand. Luifeltje uit en naar de zee!! Claudia worstelt in de hoge golven om koppie boven te blijven. Op het strand zonnen en een boekje lezen, dit houden we lang vol. 's Avonds kaasplankje met een soepie en een roseetje. Weer een wasje kunnen draaien en heerlijk onderuit gezakt genieten en denken aan alle mensen die gewoon moeten werken...proost!

1. atje en ron:
    3 juni 2009
    Jongens, dat is echt niet grappig meer hoor. Wij maar 'zwoegen'. Ben dinsdag nog langs de Houtstraat gereden. Huisje staat er nog hoor! Veel plezier en geniet van het mooie weer en landschap
  2. Joke:
    4 juni 2009
    Hallo Claudia en Robbert. Leuk om te lezen en te zien dat jullie zo genieten. Het landschap is inderdaad heel mooi en met het weer zit het ook wel goed. Tybo heeft het best naar zijn zin dus alles gaat goed. Groetjes.
  3. Martin van Gogh:
    5 juni 2009
    Hallo Robbert en Claudia,
    Doe je wel voorzichtig daar bij Biarritz aan de Atlantische kust :) kan me enorme golven en de gevaarlijke onderstromen nog wel herinneren. Volgens mij hebben jullie een prima start van de reis. Maak je over ons echt geen zorgen, wij zij niet jaloers, lig er maar niet van wakker....
    groet,
    Martin