Aankomst Le Chêne

29 mei 2009 - Le Chêne, Frankrijk

27-05-2009
Falemprise – Géraudot
280km

Bij het wakker worden was daar eindelijk de zon. Dus ontbijt met uitzicht over het meer met zeilboten. Vetrokken naar Troyes, historisch dorp met eindeloos veel gotische kathedralen zoals de L'Eglise de St. Pierre et St. Paul. Ook de  stad van veel glas-in-lood, zoals in deze kerk goed te zien was.
Teven de hendel van het openen van het raam gesloopt, ligt nu te drogen van de constructielijm. Nu aan het meer met vele anderen, waaronder een NL stel met 2 baby's. Met hun een biertje gedronken aan Lac d' Orient.

28-05-2009
Géraudot – Le Chêne
200km

Vanochtend kennis gemaakt met andere bus-kampeerders uit Amsterdam. Gingen een aan te raden rondje meren in Frankrijk doen. Per toeval stonden wij aan dezelfde meren, maar  niet met dezelfde bedoeling. Hoewel het inderdaad mooie meren zijn.
Rond 15:00uur aangekomen bij Marga  & Nol; warm ontvangen met een tour door het prachtig gerestaureerde masion et rosé. 's Avonds de hond Chip uitgelaten tot aan het blauwe touwtje...!

29-05-2009
Le Chêne – Chateau Chinon
36km
Vandaag een kleine tour de Morvan gehad van Marga & Nol. Het hoogste punt bekeken (en belopen) met een enorm uitzicht over de hele Morvan. Ook de meren en stuwdam gezien met aanvullende historie van de dam en omgeving door reisleider Nol.
Robbert wilde een rondje fietsen in het gebied; leuke tocht van zo'n 10km. Toen hij weer terug kwam bij het huis riep hij; “ik ga nog één keer!!” en we zagen we hem door de verrekijker voorbij het blauwe touwtje racen.
Opnieuw de raamhendel gesloopt... wederom vast gelijmd maar nu met de ÜberKit van Nol. Nu de  foto's uitzoeken en de route plannen voor de komende dagen.

Bij deze willen we nogmaals Marga & Nol & Chip heel erg bedanken voor het gastvrije verblijf op deze prachtige locatie. We wensen hun nog heel veel plezier toe in hun fijne boerderij in Frankrijk.

Liefs en tot horens,
Robbert & Claudia

1. Ine koeleman:
    29 mei 2009
    Welkom bij de bondgenoten van het blauwe touwtje.
  2. nol en marga:
    31 mei 2009
    Chip heeft op de dag van vertrek jullie erg gemist en liep te zoeken.Wat jullie w.s. ook missen is je aardappelschilmesje dat lag hier in de la.
    Veel plezier en goede reis.
  3. atje:
    31 mei 2009
    Toch maar even doorgelezen. Ja hoor welkomm bij de bondgenoten van het bauwe touwtje. Wij staan ongeveer in de zelfde pose op de foto bij het touwtje, wat natuurlijk nu nog minder blauw is.Bofferd,jullie hadden echt mooi uitzicht op het hoogste punt.Leuk dat we het nu ook kunnen zien. Toen wij er warenwas het vet mistig.. We hopen dat de raamhandel het houdt. hebben jullie de Uberlijm wel meegenomen? Vast ook handig tegen lekkage! Liefs