Zuid-Spanje

15 juli 2009 - Sevilla, Spanje

10-07-2009

Lagos – Quarteira

80 km

Robbert wordt wakker met een enorme hoofd- en spierpijn van het surfen (algehele malaise), dus met een aperientje rustig aan doen en een beetje relaxen. 's Ochtends updaten we op ons gemak de reisblog en checken we een advertentie die we langs de weg zagen van een soort Dolfinarium-achtig waterpretpark met schoonspringshows. Het is inderdaad een geweldig pretpark met oceaandieren voor € 23, - p.p. Leuk toch, voor een dagje vermaak? Het park ligt alleen niet erg handig op onze route en we zouden er par morgen heen gaan (het is al na 14:00 uur), dus een extra dagje op de camping zou nodig zijn. We hebben het plezier van het park ontleed tot Nederland; dan gaan we een keer naar een schoonspringwedstrijd, het Dolfinarium en Tiki-bad...één pot nat dus. Dus checken we het camperboek voor een leuk plekje wat Quarteira is geworden. De camperplek is opgedeeld in 2 velden en delen we met vele andere campers. Het is net een camping(zelfs het zwembad vindt men even verderop bij de bar en het terras), maar dan gratis. 's Avonds vluchten we voor de muggen en drinken we een wijntje op het terras onder het 'genot' van live-muziek.

11-07-2009

Quarteira – Isla Cristina

120 km

Vandaag rijden we Spanje weer in op zoek naar een parkeerplek aan het strand. Echter heeft Spanje aan de toeristische kust Melkert-banen ingezet om vooral campers te weren van de parkeerplaatsen. Daar wordt je enigszins kriegel van, dus nemen we de camping even verderop. Het strand is op honderd meter, dus lekker zonnend en zwemmend komen we de dag weer door. 's Avonds is het een levendige boel op de camping (zaterdagavond party-night). Morgen zullen we Sevilla bezoeken.

12-07-2009

Isla Cristina – camping

Gisteren ontdekte Robbert dat er op het achterwiel een rare bobbel zat en dat leek of hij lek was. We hoopten er maar op dat hij op een steentje stond, maar vanochtend controleert hij voor de zekerheid de bandenspanning. Achter hebben we dubbellucht en bij het meten van de binnenste band komt het aantal bar niet hoger dan 0,5. Yep, lek! Claudia had toevallig net een educatief boekje gelezen over techniek van auto's, dus als ware het routine: handrem controleren, versnelling in zijn eerste en de krik tevoorschijnhalen. Boekje van de camper erbij om te checken waar de krik eronder mag en gaan met die banaan. Uiteraard gebeurt pech altijd op zondag, dus de garage is dicht. Van twee kanten komen de mannelijke buren aangelopen om een extra handje te helpen. Het ventiel blijkt lek. Het reservewiel gaat erop en morgen zal onze buurman voorop rijden naar de garage om het probleem uit te leggen. Het is net als overal; iedereen leeft een beetje voor zichzelf, maar als er een probleem is, is niemand te beroerd om even te helpen.

13-07-2009

Isla Cristina – Sevilla

130 km

Vanochtend reden we eerst de buren achterna naar de garage. Ze vertelden de monteur het probleem en voor een tientje was het gefixt. We krijgen van Daniel (de buurman) zijn kaartje en hij blijkt meubelmaker te zijn. Het interieur van de nieuwe Peugeot Boxer (of was het nou Citroen?) helemaal zelf ingebouwd. Zo goed dat wij dachten dat hij hem als camper gekocht had. Hij wees ons op de goede golven in Santander en als we daar zijn – helaas zijn we er al geweest – zijn we van harte welkom bij hun thuis. We bedanken de buren vriendelijk en zij vertrekken naar het noorden. Met goede banden vervolgen wij onze weg naar Sevilla. We vinden een mooie camping in Dos Hermanas, even onder Sevilla en duiken meteen het zwembad in. Het is inmiddels bloedheet in Spanje, dus rijden gaan we 's ochtends doen en steden bekijken we 's ochtends of 's avonds. De laatste bus terug uit Sevilla gaat om 22:00 uur al, dus besluiten we de middag zwemmend door te brengen en morgen naar Sevilla te gaan.

14-07-2009

Sevilla (camping) – stad

Als het ontbijt kilaar staat, krijgen we 3 extra eters; jawel, kleine poezebeesten. En zoals de ervaringen ons al leerden: eenmaal salami, altijd poezen. Na het ontbijt vetrokken we met de bus naar Sevilla en drinken we eerst koffie op een terras om de kaart te bekijken. Eigenlijk is onze enige hotspot de grote kathedraal en laten we daar nou net om de hoek zitten. Nu zit je in Sevilla al snel van iets om de hoek, want het is een bescheiden formaat stad met een enorme (kunst-) historische lading. De Kathedraal bevindt zich in de wijk Santa Cruz (de andere heet El Arenal). Het is gebouwd op een in de 12e eeuw gebouwde moskee. In 1401 begon men met de bouw van de Christelijke kerk. De katehdraal, La Giralda, staat zelfs in het Guinness Book of Records vanwege de grootste oppervlakte. Binnen is het vooral een enorme pracht van beelden en wanden van goud en veel schilderijen. We beklimmen de hoge toren en hebben een wijds uitzicht over Sevilla. In het schip vinden we tevens een groep stakers die hun verblijf en hongerstaking in de kathedraal uitvoeren. Waarvoor ze staken weten we niet, ons Spaans is niet zo lekker, en toen we het wilden vragen spraken zij weer geen Engels...Na 2 uur door de kerk wandelen is het alweer 15:30 uur. En het zwembad is ons weer erg aantrekkelijk bij de 35 C. We nemen de bus terug van 16:00 uur en om 17:30 uur liggen we weer te dobberen. Bij terugkomst zitten de 3 poezen alweer te wachten op salami...

1. Saskia:
    15 juli 2009
    Leuke blogs en mooie foto's!
    Fijne vakantie verder!

Groetjes, Saskia (R.)
  2. Peter Broeders:
    16 juli 2009
    Hallo Robbert en Claudia, ik kwam jullie blog bovenaan de vindlijst tegen op google, nadat ik had gezocht op zuid-spanje, muziek en "juli 2009". Leuke informatie, vooral omdat wij zaterdag in Malaga arriveren, van waaruit wij naar ons huurappartement rijden in Fuengirolas. Heel misschien komen we jullie tegen. Veel plezier verder, tijdens jullie rondreis door Europa.
    Met vriendelijke groet,
    Peter
  3. Ria en Harry:
    18 juli 2009
    Hiep hiep hoera, ja, het is feest, Robbert is vandaag 29 jaar geworden, vanaf deze plaats van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele fijne jaren toegewenst samen met Claudia, groetjes van Harry en Ria.
  4. atje en ron:
    22 juli 2009
    Lieve Claudia en Robbert, we reageren dan wel niet zo vaak, maar we genieten enorm van jullie leuke stukjes en volgen jullie op de voet. Veel plezier en een goede reis maar weer! Liefs, Atje en Ron.